Ehtoota foorumille.
Uutena sähköauto- ja Ioniq-kuskina pistin auton heti ”talvitestiin”, ajettiin vuoden lopulla auto junaan ja Kolarissa ulos.
Havaintoja reissusta:
- suksiboksi ja -pussit katolla kuljetuskapasiteetti nelihenkiselle perheelle riittävä
- lämmitystolpasta lataamalla range riitti hyvin tarvittaviin paikallisajoihin vaikka latausnopeus oli huomattavan verkkainen. -29C kelissä range näytti täydellä akulla ~120km
- auto lämpenee kylmälläkin kelillä nopeasti ja esilämmitys toimii hyvin vaikka käytettävyys onkin entiselle webastokäyttäjälle onnettoman vaivalloinen
- neljä henkeä kyydissä kovemmilla pakkasilla takaikkunat menee huuruun - ilmanvaihto ei ainakaan automaatilla pysy mukana
- kulutus /100km vaihteli aika rajusti, pienimmillään kesälukemia (13kwh), suurimmillaan auton datan mukaan 50kwh+ Ei ihan selvinnyt ottaako auton softa esilämmitykseen käytetyn sähkön mukaan kulutukseen - ilmeisesti?
- ajettavuus talvikeleissä entiselle nelikkokuskille tietysti negatiivinen yllätys, mutta lievä puskeminen ja etupään pito-ongelmat lienee normikauraa etuvetoisella. Kitkoilla mukavan hiljainen.
Näillä kohti kevättä. Hyundai Kaista-palvelusta aloitteleva sähkärikuski on saanut asiallista palvelua kysymyksiinsä.

Uutena sähköauto- ja Ioniq-kuskina pistin auton heti ”talvitestiin”, ajettiin vuoden lopulla auto junaan ja Kolarissa ulos.
Havaintoja reissusta:
- suksiboksi ja -pussit katolla kuljetuskapasiteetti nelihenkiselle perheelle riittävä
- lämmitystolpasta lataamalla range riitti hyvin tarvittaviin paikallisajoihin vaikka latausnopeus oli huomattavan verkkainen. -29C kelissä range näytti täydellä akulla ~120km
- auto lämpenee kylmälläkin kelillä nopeasti ja esilämmitys toimii hyvin vaikka käytettävyys onkin entiselle webastokäyttäjälle onnettoman vaivalloinen
- neljä henkeä kyydissä kovemmilla pakkasilla takaikkunat menee huuruun - ilmanvaihto ei ainakaan automaatilla pysy mukana
- kulutus /100km vaihteli aika rajusti, pienimmillään kesälukemia (13kwh), suurimmillaan auton datan mukaan 50kwh+ Ei ihan selvinnyt ottaako auton softa esilämmitykseen käytetyn sähkön mukaan kulutukseen - ilmeisesti?
- ajettavuus talvikeleissä entiselle nelikkokuskille tietysti negatiivinen yllätys, mutta lievä puskeminen ja etupään pito-ongelmat lienee normikauraa etuvetoisella. Kitkoilla mukavan hiljainen.
Näillä kohti kevättä. Hyundai Kaista-palvelusta aloitteleva sähkärikuski on saanut asiallista palvelua kysymyksiinsä.
